Danijos pamokos: mokyklų komandos gilinosi į įtraukiojo ugdymo organizavimą ir praktiką
- Paskelbė : Laima Juodagalvienė
- Paskelbta: 2025-10-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Įgyvendinant švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ 106 veiklą 2025 m. rugsėjo 28 – spalio 3 dienomis rajono mokytojų komanda – po du vadovus ir tris pagalbos mokiniui specialistus iš kiekvienos gimnazijos – dalyvavo stažuotėje Danijoje. Stažuotės tema – „Įtraukiojo ugdymo organizavimas ir praktika bendrajame ugdyme“. Pagrindinis tikslas buvo susipažinti su Danijos įtraukiojo ugdymo sistema ir praktikomis bei plėtoti mokyklų vadovų ir švietimo pagalbos specialistų kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje.
Pirmą dieną Kopenhagoje stažuotės dalyvius su Danijos švietimo sistema, paremta Grundtvigo ir Kierkegaardo idėjomis, supažindino Soren Thorborg – švietimo konsultantas ir lektorius, turintis daugiau kaip 25 metų savivaldybės vadovo patirtį. Diskusijos metu aptarta Danijos mokyklos struktūra, jos stiprybės ir dabartiniai iššūkiai.
Kitą dieną komanda lankėsi Arena Skolen og Fritid mokykloje, kuri sėkmingai jungia formalųjį ugdymą su laisvalaikio veiklomis po pamokų. Šioje mokykloje 12 savaičių iš 40 skiriama projektiniam ugdymui, taip skatinant mokinių kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir derinant teorines žinias su praktika. Mokyklos vadovas ir specialistai akcentavo, kad visose srityse – nuo ugdymo veiklos iki mokymosi erdvių – didžiausias dėmesys skiriamas saugiai, draugiškai ir įtraukiai aplinkai kurti.
Trečią dieną delegacija vyko į Langebjergskolen mokyklą Frederikborg savivaldybėje. Ši mokykla išsiskiria mokinių gerovės, akademinio lygio ir asmenybės ūgties derme, remiasi projektinio mokymosi principais. Mokymosi erdvės, įskaitant dirbtuves ir lauko erdves gamtos apsuptyje, aktyviai išnaudojamos kūrybiškumui ir laisvalaikiui. Ypatingas dėmesys mokykloje skiriamas mokinių atsakingam pasirinkimui, diskusijoms ir įtraukčiai. Įdomi tradicija – kiekvienas penktokas globoja pirmoką iki pat ketvirtos klasės ir padeda spręsti problemas, integruotis.
Vėliau mokytojai lankėsi Kopenhagos savivaldybės Psichologinės – pedagoginės konsultacijos skyriuje. Tai nemokamą pagalbą vaikams, šeimoms ir švietimo įstaigų darbuotojams teikianti tarnyba, kuri mokyklose atlieka specialiųjų pedagogų, logopedų ir socialinių pedagogų funkcijas. Skyriaus specialistės pristatė pagalbos teikimo modelį ir atsakė į klausimus apie vaiko gerovę bei tarpdisciplininį bendradarbiavimą.
Spalio 1 dieną komanda apsilankė Skolerne Boserup mokykloje Roskildėje. Ši mokykla daugiau nei 25 metus dirba taikydama ADHD mokymo metodus. Mokykla rūpinasi ne tik akademiniais, bet ir socialiniais aspektais, padedančiais ugdyti draugystes ir stiprinti bendruomenės ryšį. Diskutuota apie tai, kaip nustatyti ir panaikinti barjerus įtraukiajame ugdyme, dirbti su įvairių poreikių vaikais ir bendradarbiauti su tėvais. Aplankytas ir didelis terapinis ūkis šalia mokyklos.
Paskutinę stažuotės dieną vyko susitikimas su DNS Twind – Alternatyvaus mokytojų rengimo mokyklos – absolvente Svetlana. Ji pristatė ketverių metų programą, kurioje teorija derinama su praktika, o pirmaisiais metais pusmetį keliaujama po Afriką. Taip ugdomi iššūkių nebijantys, inovatyvias metodikas taikantys mokytojai, siekiantys kurti teigiamą poveikį pasauliui.
Paskutinis vizitas buvo Lygten privačioje mokykloje, kurioje vaikai ugdomi nuo lopšelio iki 10 klasės. Mokyklos vadovas pabrėžė saugios ir įkvepiančios aplinkos svarbą, kad vaikai galėtų augti ir mokytis pagal individualius poreikius. Pasak vadovo, čia dirba mokytojai, gebantys „matyti širdimi“, tai yra esminis įtraukties ir pagalbos principas.
Kiekvieną dieną po vizitų vykdavo dienos refleksija su vadove Enrika Benevičiene. Dalyviai aktyviai dalinosi įžvalgomis, lygino Danijos ir Lietuvos švietimo sistemos įtraukties principus bei aptarė patirtis, kurias galės pritaikyti savo mokyklose.
Spalio 3 dieną mokytojų komandos grįžo į savo mokyklas, kuriose būtinai dalinsis patirtimi, pritaikys naujoves ir remsis gerąja Danijos švietimo sistemos patirtimi.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra
Informaciją parengė
Asta Činčikienė,
Švenčionių rajono Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos
direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė
Rima Misiūnienė,
Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos
direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
programos „Tūkstantmečio mokyklos II“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė
-
Švenčionių rajono gimnazijų STEAM mokytojai lankėsi Kauno „...
- Paskelbta: 2025-10-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Rugsėjo pabaigoje Švenčionių rajono gimnazijų STEAM dalykų mokytojai lankėsi Kau... -
Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos mokytojai stiprino kom...
- Paskelbta: 2025-09-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Rugsėjo 23–24 dienomis Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos mokytojų komanda dal... -
Projekto „Metų klasė“ gegužės mėnesio (2024–2025 m. m.) rez...
- Paskelbta: 2025-06-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Vadovaujantis projekto „Metų klasė“ nuostatų kriterijais, gegužės mėn. 5–8 kl. g... -
Pamoka gamtoje: „Miškų saugojimas“ su Švenčionių Zigmo Žema...
- Paskelbta: 2025-06-04
- Kategorija: Projektinė veikla
Birželio 4-ąją, prieš pat vasaros atostogas, Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijo... -
Gimnazijos STEAM mokytojai ir vadovai dalyvavo konferencijo...
- Paskelbta: 2025-05-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Gegužės 22 dieną rajono gimnazijų STEAM mokytojai ir vadovai dalyvavo svarbioje... -
Projekto „Metų klasė“ balandžio mėnesio (2024–2025 m. m.)...
- Paskelbta: 2025-05-08
- Kategorija: Projektinė veikla
Vadovaujantis projekto „Metų klasė“ nuostatų kriterijais, balandžio mėn. 5–8 kl.... -
Projekto „Metų klasė“ kovo mėnesio (2024–2025 m. m.) rezult...
- Paskelbta: 2025-04-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Vadovaujantis projekto „Metų klasė“ nuostatų kriterijais, kovo mėn. 5–8 kl. grup... -
Švęskime kartu!
- Paskelbta: 2025-03-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Gimnazijoje vyko ilgalaikio projekto „Mus veda tėviškės takelis...“ veiklos, ski... -
Projekto „Metų klasė“ vasario mėnesio (2024–2025 m. m.) rez...
- Paskelbta: 2025-03-07
- Kategorija: Projektinė veikla
Vadovaujantis projekto „Metų klasė“ nuostatų kriterijais, vasario mėn. 5–8 kl. g...