KUO BŪSI UŽAUGĘS?
...Žmogus, kuris gali rinktis savo gyvenimo kelią, yra pats turtingiausias visame pasaulyje
(L. Donskis)
Karjeros specialistėmis dirba:
Asta Abramovičienė ir Lilija Rutkovskaja.
Ugdymas karjerai– kryptinga veikla, skirta karjeros kompetencijoms įgyti. Šiuo atveju karjera suprantama kaip visą žmogaus gyvenimą trunkantis procesas, atsižvelgiant į asmens raidos ypatumus, kintamas visuomenės ir darbo rinkos sąlygas. Sėkmingą asmens karjerą nusako gebėjimas mokytis visą gyvenimą, reaguoti į pokyčius visuomenėje ir darbo rinkoje.
Paskirtis
Padėti mokiniui sėkmingai planuoti savo karjerą. Kiekvienas mokinys turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, bei planuoti savo vietą darbo rinkoje.
Tikslas
Sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas, kad mokinys sėkmingai pasirinktų tolesnę mokymosi kryptį, profesiją arba darbinę veiklą, pereitų iš mokymo aplinkos į darbinę aplinką.
Uždaviniai
Siekiama, kad mokiniai:
- Pažintų savo asmenybės savybes, gabumus, interesus, galėtų juos kritiškai vertinti ir taikyti planuojant ir įgyvendinant savo karjerą.
- Gebėtų rasti reikalingą informaciją apie profesijas, tolesnio mokymosi, darbo ieškos ir įsidarbinimo galimybes.
- Įvertintų darbo pasaulio kaitos tendencijas ir gebėtų jas analizuoti planuojant savo karjerą.
- Gebėtų koreguoti karjeros ir gyvenimo tikslus, atsižvelgiant į asmeninius ir aplinkos pokyčius.
- Būtų pasirengęs sėkmingai pereiti į kitą karjeros aplinką ir ieškoti darbo.
Karjeros koordinatorius mokiniams padeda:
- Išsiaiškinti karjeros žingsnius.
- Išsitirti mokymosi stilių, stipriąsias puses, polinkį į tam tikrą veiklą.
- Išsiaiškinti, koks mokinio profesinis kryptingumas, kokios profesijos jam labiausiai tinka.
- Rasti informaciją, kur galima mokytis norimos specialybės.
- Rasti reikalingą informaciją profesinio informavimo leidiniuose, virtualioje erdvėje.
Ugdymo karjerai veikos
Mokytojai daug naudingų užduočių ras ,,Mokytojo knygoje“, mokiniai -,,Mokinio knygoje“. Visą veiklų planą pristatys koordinatorius.
Veiklas sudarys susitikimai su įvairių profesijų žmonėmis, integruotos pamokos, asmeninės ir grupinės konsultacijos, susitikimai su buvusiais gimnazijos mokiniais, įvairių veiklų praktiniai išbandymai.