Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
- mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
- infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
- mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
- konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
- projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Švenčionių Z. Žemaičio gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
- Lauko klasės (Adutiškio g. 18) bei edukacinių ir poilsio zonų gimnazijos kieme (Lentupio g. 32) įrengimas.
- Gamtos mokslų laboratorijos įrengimas.
- Įrangos ir priemonių skirtų įtraukiojo, kultūrinio ir STEAM ugdymo gerinimui įsigijimas.
- Mokymų tėvams įtraukiojo ugdymo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tema organizavimas.
- Mokytojų, vadovų, švietimo pagalbos specialistų dalyvavimas mokymuose, seminaruose, stažuotėse šiomis (ar joms lygiavertėmis ) temomis: kolegialus bendradarbiavimas, bendruomenės nuostatų kaita įtraukiojo ugdymo srityje, įtraukiojo ugdymo praktika bendrajame ugdyme, medijų raštingumas, mokymasis už mokyklos ribų ir tarpdalykinė integracija, STEAM praktinė veikla, vizualinio mąstymo strategijos.
- Ugdymo veiklų, tęstinių, integruotų užsiėmimų, ugdančių komunikacinę, kultūrinę, socialinę, meninę-kūrybinę, pažinimo, gamtamokslinę kompetencijas, organizavimas mokiniams, pasitelkiant profesionalius menininkus, atlikėjus ir kt.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.